Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the bbpress domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/45community.nl/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
Aixam valt terug - 45 Community

Community

Forum

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    mike
    Deelnemer

Hier maar eens even een account aangemaakt. Benieuwd of hier mensen zitten met veel technische kennis.

Weet iemand wat je kan aanpassen om het blokje wat meer pit te geven. Hij hoeft niet harder te gaan rijden, maar ik zou graag willen dat hij minder terugvalt in snelheid bij tegenwind en bij het oprijden van een helling( brug, viaduct enz….).

Het gaat om een Aixamn coupe 2019. 15000 op te teller.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door mike.
    mike
    Deelnemer

Niemand?

Stefan
    Deelnemer

Hallo, je kunt je aixam wel wat meer pit teven door bijv. Het dieselschroefje ietsje losser te draaien, als je deze ietsje losser draait (kwartslag) dan ervaar je al heel veel verschil, moet je wel mee oppassen want als je de schroef te ver opendraai dan komt er zwarte rook uit. Schroefje zit op het motorblok achter de radiateur.

Stefan
    Deelnemer

Wel de borgmoer vastdraaien, niet te vast, dan breekt ie.

mike
    Deelnemer

Dat is de schroef die achter dat borgkapje zit toch? Soort van verzegeling die erop zit. Heb ik ook al veel over gevonden, maar nog nooit aan durven draaien. En uitdraaien is dan meer diesel.

Stefan
    Deelnemer

Nee, dat is het schroefje om je gaspedaal dieper in te trappen, het dieselschroefje zit achter de radiateur op de zijkant van het motorblok, en dat is inderdaad meer diesel.

mike
    Deelnemer

Die bedoelde ik ook ja. Bout voor maximale gasslag zitten die metalen borgdraadjes met loodje eraan doorheen. Mijn radiateur zit trouwens niet naast het blok hoor. Maar gewoon voorin, achter de bumper.

Leendert bij Kronkelroutes
    Sleutelbeheerder

Soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden. Maar hoe zet je een plaatje op het forum?

Je kan een afbeelding aan jouw bericht hier op het forum toevoegen door het eerst te uploaden op de website postimages.org. Nadat je daar je foto hebt ge-upload kies je de tweede optie ‘Direct link’ en klik je op het kleine blauw icoontje aan het einde van de regel, hiermee kopieer je de link. Als je daarna hier in het menu boven je nieuwe bericht kiest voor IMG dan kan je die link plakken met CTRL+V (of command+v als je een Apple computer hebt). Succes!

Stefan
    Deelnemer

Nee, sorry dat schroefje tussen de radiateur en het motorblok zijn alleen bij de oudere kubota motoren (dat ik weet). De enige manier die ik weet is dan inderdaad het schroefje die geborgd is waardoor je je gaspedaal wat dieper in kan drukken. Gaat ie wel harder van rijden, je kunt ook nog de varioringen uit de vario halen, gaat ie harder van lopen maar meer pit krijgt ie niet.

Edwin
    Deelnemer

Waar kan ik dat schroefje vinden bij een crossover uit 2022?
    Ik zie twee geborgde bouten boven elkaar zitten waar ook de gaskabel zit.
    Is het 1 van deze?
    Alvast bedankt

Edwin
    Deelnemer

Niemand??

Marianne
    Deelnemer

Wie weet waar dat dieselschroefje zit bij een axiam 500.4 (Als het kan met een foto).
    Thx alvast 😉

mike
    Deelnemer

Bij alle Aixams zit deze links op het blok, en bij die van jou zit de radiateur ervoor.Je komt er dus niet gemakkelijk bij. Ook zit er een borgingskapje overheen. Deze lijkt los te zitten, maar kan er niet zomaar af. Moet met dremel eraf worden geslepen.

Maar weet wel wat je doet als je hieraan gaat draaien.

Marianne
    Deelnemer

Oke thx dan begin ik er zelf niet aan

mike
    Deelnemer

Heel slim ja.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.